S námi si zajezdíte


O nás

Jak to vlastně začalo

Je to už mnoho let, co jsme se Standou Berkovcem, na Frekvenci 1, po relaci "Svět v pohybu"  jen tak kecali o životě. Standa, na rozdíl ode mne, s ježděním  zkušenosti měl a tak na otázku, na čem bych měl po mnoha letech začít jezdit, abych se hned nedomlátil, mi doporučil HORNET 600. K mé nátuře a představě jak, a kam chci jezdit, se ta motorka hodila.
Možná i díky tomu, že v té  době jsme měli od slov k činům blíž než dnes, byl během snad dvou týdnů HORNET doma. První dny jsem se učil rozjíždět, brzdit, odhadovat vzdálenost a vůbec všechny prvky základů jízdy. O nějaké bezpečné jízde nemohlo být ani řeči. Projížděl jsem se českou krajinou a pomalu přicházel na to, že po těchto silnicích cesta k mému „motorkářskému“ štěstí určitě nepovede.
Ale přenesme se přes začátky (tím si prošel každý) a pojďme k věci
Od počátku jsem věděl, že motorku nemám na objíždění „návsi“, ani vymetání srazů, ale že chci cestovat. Netrpěl jsem ani  iluzí, že budu v sedle motorky vyjíždět na týdny, ne-li měsíce do dalekých, exotických krajin. Ne, že bych o tom nesnil, ale to jsem si z mnoha důvodů nemohl dovolit. Takže díky všem těmto okolnostem byla volba naprosto jasná.

ALPY.

Jedním z prvních, nejčastějších a nejspolehlivějších parťáků na cestách byl, a stále je, brněnský prodejce italských motorek, Igor Wolf. Zpočátku jsme jezdili převážně sami, Igor na SUZUKI SV 650, já na HORNETU 600 S. Opravdový boom našeho ježdění nastal po vzniku společnosti D-MOTO. Oba jsme přesedlali. SUZUKI nahradil litrový MONSTER, HORNETA zase MULTISTRADA DS 1000. Na našich cestách se nám vůbec nestávalo, abychom potkali někoho z Čech nebo Moravy. V té době nebylo prakticky možné získat informace. A tak jsem o našem ježdění začal psát. Z původně více méně bezcílného ježdění alpskou krajinou vznikl publikační a ediční program. Díky publikování článků v motoristických a turistických časopisech, a serverech, jsem nashromáždil velké množství zkušeností, informací a fotografií. Takže dalším, logickým krokem, bylo postavit web zaměřený pro cestování na motorkách a v další fázi vydat knižní vydání Alpského motorkářského průvodce.
Odstartoval projekt B-ROAD („be on the road“). Byla to složitá a časově náročná práce. Všechny archivní materiály, původně koncipované pro tištěná media, bylo nutné přepracovat do jazyka a podoby vhodné pro internet. Časová i finanční investice to byla nemalá, protože bylo třeba řadu oblastí projet znova, pořídit hodně nových fotek a posbírat velkou sumu dalších informací. Paralelně s podklady pro server vznikaly i podklady pro publikaci ALPSKÝ MOTORKÁŘSKÝ PRŮVODCE. Z kombinace - web, články a průvodce už nějak logicky vyplynula další aktivita a tou je vymýšlení a organizování motorkářských výletů (zážitků).
Petr Fryč
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat.