S námi si zajezdíte


BIKERS RESCUE TEAM

20.11.2012 14:36

BIKERS RESCUE TEAM

motorkáři zachraňující životy

Jak mne napadla myšlenka, že by se z motorkářů mohli stát záchranáři? Buď osobnostním vývojem, nebo návratem ke kořenům. Vše je možné.

Vyrostl jsem na horách, mezi členy Horské služby. Můj táta byl celorepublikovým náčelníkem. Od dětství jsem se tedy pohyboval v prostředí, ve kterém šlo o lidské zdraví a životy. Dost často jsem asistoval při ošetřování všemožných lyžařských úrazů. Zažil jsem odchody svého táty a ostatních kamarádů do pátracích akcí. Později jsem absolvoval tehdy dostupné záchranářské kurzy. Nějakou dobu jsem dokonce byl profesionálním členem Horské služby. Být ale pod vedením svého otce nebylo právě to, co mne naplňovalo nějakým velkým uspokojením a myslím, že ani pro mé kolegy to nebyla zrovna pohoda a tak jsem odešel. Nechtěl jsem být stále přirovnáván ke svému otci a neustále muset dokazovat, že jsem sám sebou. Určitých dědictví a návyků se ale nedá zbavit. Proč taky.  

Asi se shodneme, že na našich silnicích zrovna bezpečno není. Spíš je na nich dost nebezpečno. Jejich z valné části mizerná kvalita, dost nízká úroveň řidičů, hlavně těch egocentrických (slušně řečeno) a často špatný technický stav vozidel, jsou příčnou většiny dopravních nehod. Jezdci motorek mají celou řadu předností, kterých je možné využít alespoň k dílčí nápravě tohoto stavu. Jsem přesvědčen o tom, že ten, kdo jezdí na motorce, je celkově lepším, komplexnějším řidičem než ten, kdo jezdí pouze autem. Aniž si to připouští. S tím samozřejmě souvisí také morálka a z toho plynoucí vzájemná ohleduplnost (alespoň u valné většiny z nás) a také větší či menší touha po dobrodružství. Motorkář je ale také pohyblivější a akceschopnější, než kterýkoliv jiný účastník silničního provozu. Díky tomu, dostane-li se do blízkosti dopravní nehody, je schopen se k ní bez problémů dostat a zasáhnout. Tedy umí-li to a je-li vybaven odpovídajícím záchranářským materiálem. Pak může poskytnout kvalifikovanou a díky tomu účinnou první pomoc FIRST RESCUE.

Všechny tyto faktory mne vedly k myšlence, že mezi jezdci na motorkách se jistě najde dost takových, které by lákalo absolvovat záchranářské kurzy pod vedením zkušených lektorů jak z řad lékařů, tak profesionálních záchranářů Horské služby. Zároveň se, opět pod vedením profíků, zdokonalit v jízdě na motorce a stát se tak členem „klubu“ BIKERS RESCUE TEAM

Záměrem projektu je vytvořit skupinu (team) jezdců připravených poskytovat rychlou a účinnou první pomoc při dopravních nehodách, nebo jiných situacích kdy je ohroženo něčí zdraví a nebo život. Vytvořit skupinu (team, klub) jezdců, s vysokým morálním kreditem, vážících si nejenom svého, ale i zdraví ostatních. Jezdcům, kteří se stanou členy BIKERS RESCUE TEAM

 poskytovat veškerou odbornou, materiální a právní pomoc nutnou k vykonávání jejich činnosti v rámci BIKERS RESCUE TEAM

Členství a činnost budou zcela dobrovolné, nevymahatelné a zapojení se do „záchranných“ akcí bude záležet pouze na morálním postoji každého jednotlivce.

 

Program kurzů:

Kurz I. - „FIRST RESCUE“ - základní dovednosti

Zabezpečení místa nehody, obnova základních životních funkcí (dýchání, srdeční činnost), stavění život ohrožujícího krvácení z otevřených ran (turniket, škrtidlo, obvazové techniky)  seznámení se s vybavením potřebným pro provádění první pomoci.

Jedna hodina přednáška a čtyři hodiny praktického nácviku.

Kurz II. – „FIRST RESCUE“ - traumatologie

Imobilizace zraněných končetin - používání nafukovacích dlah

Resuscitace - používání obličejových masek a ústních vzduchovodů

Sundávání helmy - indikace, technika, komplikace

Imobilizace krční páteře - manuální, improvizované, s pomůckami

Praktické záchranářské techniky - vyprošťování raněných z hůře přístupných míst

Tři hodiny přednášek a šest hodin praktického nácviku    

Právní aspekty poskytování první pomoci:

  1. povinnost poskytnout první pomoc
  2. krajní nouze
  3. mezinárodní právo EU (Německo – povoleno je cokoliv co vede k záchraně lidského života)

Kromě zdravotnických přednášek a praktického nácviku budou v programu kurzů také jízdy na motorkách, navigace, komunikace, atd.

Maximální počet účastníků kurzu je 12. Toto „omezení“ je z důvodu zajištění maximální kvality výuky. Pro praktickou část budou vytvořeny dvě, šestičlenné skupiny.

 

Členem BIKERS RESCUE TEAM se stane úspěšný absolvent obou kurzů.

Místa konání kurzů:

  • Jižní Čechy / Šumava
  • Jizerské hory / Krkonoše / Český ráj
  • Českomoravská vysočina / Beskydy / Vsetínské vrchy, atd.

Termíny: květen, červen, náhradní září (zatím neupřesněno)

Partneři projektu: Záchranná služba královéhradeckého kraje, Horská služba České republiky, Dopravní služba Policie České republiky

Veškeré informace o přípravě projektu:

Petr Fryč

BATEAU LAVOIR, s.r.o.

Smilova 385, 530 02 Pardubice

tel.: +420 777 555 503

e-mail: petr@fryc.cz

—————

Zpět